Client : 株式会社ホットスタッフプロモーション
Date : 2009
Url : http://www.red-hot.ne.jp/
CI/VI/シンボル/ロゴ/タイプフェイス, 環境/空間
HOT STUFF PROMOTIONは、東京など首都圏で行われるライブ・コンサートの企画・制作・運営を行う会社で事業拡大のためブランディングを計画。 プロジェクト以前から唇のマークを使用しており、認知度を考えると開発において外せない重要なモチーフだった。より進化するために立体的なグラフィックにし、LOGOTYPEにも唇のグラフィックを展開した。社員やスタッフの個性を大切にするため、口紅を選ぶように自分好みのカラーを決め様々なアプリケーションに展開。 社員スタッフの音楽を通して人々に幸せを与える情熱的な企業の象徴となった。 HOT STUFF PROMOTION plans branding in the company that plans, produces the live concert held in the metropolitan area such as Tokyo, and manages it for the business expansion. HOT STUFF had used the lip-shaped mark had used for long time before our design projct and so we decided to use of lip-motif from the beginning stage. We adopt three-dimensional graphic to evolve more, and lip-motif graphics progress to LOGOTYPE. The colors depend on each staff member like choosing the lipstick. Our design work becomes a symbol of a passionate enterprise that gives people happiness through employee staff's music.
CREDIT
May 10, 2011 02:57:10