Client : テーブルマーク株式会社
Date : 2010
Url : http://www.tablemark.co.jp/
CI/VI/シンボル/ロゴ/タイプフェイス
「テーブルマーク」は、その言葉から誰もが共通したビジュアルイメージを想い描ける印象深いネーミングです。それだけに、デザインの方向性は「テーブル」をどのような形で表現するかが重要なポイントになります。テーブルは世界中にさまざまな形や素材のものがありますので、限定されたテーブルで表現されるのは避けたいと思いました。さらに、食卓には会話があり、笑顔があり、季節があります。そうした人の気持ちや愛情が感じられる物語をブランドマークに込めることも大切です。その想いは「テーブルクロス」をモチーフにすることで解決しました。テーブルクロスは、おもてなしの心です。愛情のこもった美味しい食事を演出するためにテーブルを優しく包み込んでくれます。そうしたモチーフに最もふさわしい色として、暖かく降り注ぐ太陽と恵まれた収穫を表す「ハーベストオレンジ」を基本カラーにしました。 このブランドマークが、世界中のテーブルひとつひとつに美味しい幸せをお届けし、皆さまに親しまれ、愛され、幸せの象徴となること願っています。 We were involved in the branding plan for the company name change. TableMark, new name of the company, is a foodstuffs company, one of the most famous major corporate in the frozen food industry in Japan. The general consumers buy directly the corporate's products, and therefore the brand design is very important to convey the corporate's values. We avoided using a table as an element of the design. although new company's name includes 'table' . We adopted as a main motif a tablecloth that decorates the table. Using tablecloths of various materials and printing patterns which cover the tables all over the world, we would like to design the time and space around the tables ,and the newly constructed design to express happiness and the pleasure with food. The motion logo is also a very important developed item. A simple and comprehensive design to general consumers. By the motion logo of a soft tablecloth flown in commercial film, and by a lot of quality commodities, the name of TABLEMARK apparently extend nationwide in Japan.
CREDIT
May 10, 2011 02:49:50