Client : 株式会社オリエンタルランド
Date : 0
Url : http://www.olc.co.jp/
CI, VI, Symbols, Logotypes, Typefaces
OLCは、ディズニーリゾートを代表とするテーマパーク事業、ホテル事業、その他事業を展開しています。3つの頭文字で構成されたシンボルはワールドワイドな事業領域の地球を象徴し、想像力と創造力をイメージさせています。また企業の先進性や調和をイメージして開発致しました。青色「O」には「Ocean」と「Original」の意味を込め生命の源である海のやすらぎと事業の独創性。緑色「L」には 「Land」と「Leading」の意味を込め地球全体を事業ドメインとした事業の先進性。赤色「C」には「Cosmos」と「Creative」の意味を込め心と物質の宇宙を象徴とし自然との調和を表現しました。夢や感動を通して、人間としての喜びを与え続ける企業を目指し、グループアイデンティティが完成しました。 This logo expresses the spirit of innovation and harmony. The graphic is composed of the initials of the company name, which are also placed below. In Oriental Land Development, the O also stands both for 'ocean,' the deep peace of the ocean and source of the essence of life, and for 'original,' essential for the creativity of business. L stands both for 'land,' meaning the whole earth as a global business domain, and for 'leading,' an expression and result of the bold spirit of innovation. C stands both for 'cosmos,' the universe of matter and how we perceive it with our minds, and for 'creative,' a quality that is most effective when it is in harmony with nature. In its group identity, this company wants to express its aspiration to continue making people happy through dreams and positive emotion. The logo was also designed to communicate the worldwide business development ambitions of the Oriental Land Company.
CREDIT
March 02, 2011 17:54:32